dimecres, 14 de gener del 2009

Acta 14-01-2009

Assisstents. Tots llevat d'en Pere.

Recent vingtus de les vacances de Nadal comencem la primera reunió del nou any.
Abans de la reunió els havia passat una article de la revista del mes de desembre "Cuadernos de Pedagogía" el qual anava sobre una escola unitaria vasca de primaria que treballa per projectes. Ho fan cada any, és a dir, tenen com a projecte educatiu treballar per projectes. Als mestres nouvinguts els engresquen perquè no s'encasillen en el libre de text. Aquesta experiència ha agradat als membres del seminari. Cristina comenta que aquesta forma de treballar és aplicable a assignatures optatives però no a la resta per mor del currículum tan tancat que dóna conselleria. Bernat diu que ell podria treballar sense llibres. De fet, el seu departament ho fa a uns grups, però que el llibre ja ve donat des de l'any anterior. Llavors comentem que hi hauria que treballar en els departaments i que Conselleria no t'obliga a emprar cap llibre. Faig un esment a què això implica molta més feina per banda del professorat.
Cristina, abans de Nadal ja havia començat a treballar amb el puzzle D'aronson i ens explica com ha dissenyat la seua Unitat Didàctica i com li va. Ho està fent amb alumnes de 3er d'ESO a una assignatura optativa que es diu "Ciències Experimentals". Ha dissenyat un total de sis grups d'experts composats per tres estudiants. Cada grups s'encarrega d'un tema diferent, com tipus d'emprentes, terra de les sabates, etc. A hores d'ara ja du al voltant de tres classes treballant així, és a dir, cada grup ho fa independentment i autònoma segons el tema que li ha tocat. Després vol unir a gent de cada grup perquè arribin a tutoritzar-se. Per ara diu que li va bé que més endavant ja veurem el que surt.
També els he mostrat aquest bloc, perquè hi havia gent que encara no havia entrat. Els he comentat que, per ara, el bloc és molt simple (només surten les actes i algun link) però que està obert a qualsevol canvi que em vulguin fer arribar.
Hem aacabat xarrant sobre les webquest com una eina per a treballar també per projectes i amb un tarannà cooperatiu.
Esper que la iniciativa de Cristina la segueixin la resta de membres del seminari i exposin el que fa a tothom. D'això es tracta al cap i a la fi.